ArtikelsNieuwsZoekertjes
Thema's
  • chevron_right Architectuur
  • chevron_right Typologie
  • chevron_right Bouwmaterialen
  • chevron_right Bouwtechnieken
  • chevron_right Energie productie
  • chevron_right Hvac
  • chevron_right Sanitair
  • chevron_right Elektriciteit
  • chevron_right Funderingen & grondwerken
  • chevron_right Ruwbouw
  • chevron_right Isolatie
  • chevron_right Daken
  • chevron_right Gevels
  • chevron_right Schrijnwerk
  • chevron_right Vloeren
  • chevron_right Interieur
  • chevron_right Tuin & landschap
  • chevron_right Diensten
Retail & winkels

All fields verruimt haar retail actieradius met derde overname

All fields benelux, toonaangevende full-service provider voor retailers en leveranciers in de benelux, kondigt de overname aan van sms solutions, een gerenommeerd fieldmarketingbureau uit brussel met 22 jaar ervaring. deze strategische acquisitie ...

Duurzaamheidseisen dwingen de doe-het-zelfsector tot actie

De roep om duurzaamheid klinkt luider dan ooit, ook in de doe-het-zelfsector. consumenten eisen het, en de wetgeving stimuleert het. hoe bewegen leveranciers en retailers zich door dit veranderende landschap?

  • Premium

Waarom de dhz-sector dringend retailtechnologie moet omarmen

Op eurocis 2025 in düsseldorf onthulde het duitse onderzoeksinstituut ehi zijn tweejaarlijkse studie over technologische trends in de dach-retailsector. dit jaar blijkt uit de bevindingen een duidelijke verschuiving in ...

Vanhalst retail group luidt nieuw tijdperk in voor belgische retail

Met de integratie van dreambaby, kabine en supra bazar zet vanhalst retail group een gedurfde nieuwe koers uit. de groep investeert verder in een vernieuwende retailstrategie waarin beleving en expertise de sleutel zijn tot succes.

  • Premium

Huisraad in de lift richting 2030

Tijdens the inspired home show 2025 in chicago bracht joe derochowski (circana) een positieve toekomstboodschap. onder het motto 'there's no place like home' voorspelt de amerikaan gestage groei tot 2030.

  • Premium

“de toekomst behoort toe aan merken die durven innoveren”

Begin 2025 werden in tervuren 62 producten en merken bekroond door de organisatie van ‘gekozen product van het jaar’. innovatie blijkt de sleutel te zijn om te verleiden en klanten te behouden.

  • Premium

Waarom bepro tools een lichtend voorbeeld is voor de sector

Bepro tools – aanbieder van uitrusting voor de vakman – werkt samen met asamco zodat het een catalogus met 5 mln. referenties kan voorleggen. nieuwe eigenaar anthon faen wil echter blijven waken over het familiale karakter en de onafhankelijkheid.

Merendeel van vakmensen hecht groot belang aan merkreputatie

Een recente analyse uit de vs, uitgevoerd door het gerenommeerde home improvement retail institute (hiri), bevestigt opnieuw het blijvende belang van merken binnen het professionele (b2b-)segment. het in december gepubliceerde onderzoek toont ...

Geen afbouw zonder alternatief: aandachtspunten bij afschaffing ecocheques

In het federaal regeerakkoord is besloten om de ecocheques (en cultuurcheques) geleidelijk af te schaffen, in overleg met de sociale partners. daarnaast worden de bestedingsmogelijkheden van de maaltijdcheques uitgebreid.

  • Premium

Welke trends zullen de retailsector radicaal hervormen?

Ulrich spaan, lid van de directie van het ehi retail institute, deelt naar jaarlijkse gewoonte zijn inzichten over de belangrijkste trends die de toekomst van de fysieke retail zullen bepalen.

Uw zaak open tot na 20 uur?

De regering de wever is van start gegaan. wat er allemaal zal veranderen voor u als winkelier, zult u wel via diverse kanalen te weten komen. een paar puntjes uit het regeerakkoord willen wij u toch meegeven, onder meer de afschaffing van het verbod op nachtarbeid.

Wat brengt 2025 voor de dhz-sector?

Tijdens de nieuwjaarsreceptie van hima benelux werd opnieuw duidelijk dat de doe-het-zelfmarkt voor aanzienlijke uitdagingen staat. we spraken met piet de coninck, general manager van hima, over de belangrijkste kansen en uitdagingen voor 2025.

Brico lanceert productlocator in app en op website

Als eerste doe-het-zelfketen in belgië introduceert brico een 'productlocator' op zijn website en in de app. hiermee kunnen klanten snel ontdekken waar een specifiek product zich bevindt in hun favoriete winkel.

Slimme ruimteplanning: sleutel tot meer klanttevredenheid en hogere winst

In een recente whitepaper toont amoobi, expert in klantgedrag en winkeloptimalisatie, hoe slimme ruimtebeslissingen niet alleen je omzet verhogen, maar ook de klantervaring verbeteren.

Verkopen via de c.r.a.c.

Dit artikel heeft als hoofdbedoeling jouw manier van verkopen te optimaliseren en dit door het behandelen van jouw winkelbezoeker via de c.r.a.c.-structuur: eerst chambreren/charmeren, om vervolgens een raadsel op te lossen, appetijt te geven ...

  • Premium

De kracht van de retentie-economie

Het boek ‘de retentie-economie, trouwe klanten als competitief voordeel’ van peter snoeckx, verscheen bij lannoo campus. het biedt een heldere en pragmatische leidraad om producten en diensten aan te bieden als abonnement.

Groothandel stg beloont klanten in de stg proclub

Stg (sanitair technische groothandel) biedt zijn professionele klanten naast technisch advies ook stg proclub aan, een uniek beloningsprogramma waarvan ze lid kunnen worden.

De relevantie van strategische retailmarketing

In de doe-het-zelfbranche worden prijzen vaak bepaald met behulp van traditionele retailmethoden. er kan echter een effectievere prijsstrategie worden ontwikkeld. zo biedt het identificeren van vier verschillende klanttypes ...

Specifieke schroeven verdienen specifieke aandacht

Het loont de moeite om zowel de klusser als de vakman te wijzen op de unieke eigenschappen van het aanbod speciaalschroeven. het grote verschil tussen de vakhandel en de dhz is ...

  • Premium

Maak jouw klant trouw dankzij een vip-behandeling!

Een 1to1-benadering in een slagzin: ‘klant, vertel me wie je bent, wat je wilt, waarom je het wilt, uiterlijk wanneer je het wilt, en hoe je het wilt; ik doe minstens twee gepersonaliseerde voorstellen; jij koopt aan; ik onthou de totale context, en ten gepaste tijde contacteer ik jou terug.