All fields benelux, toonaangevende full-service provider voor retailers en leveranciers in de benelux, kondigt de overname aan van sms solutions, een gerenommeerd fieldmarketingbureau uit brussel met 22 jaar ervaring. deze strategische acquisitie ...
De roep om duurzaamheid klinkt luider dan ooit, ook in de doe-het-zelfsector. consumenten eisen het, en de wetgeving stimuleert het. hoe bewegen leveranciers en retailers zich door dit veranderende landschap?
Op eurocis 2025 in düsseldorf onthulde het duitse onderzoeksinstituut ehi zijn tweejaarlijkse studie over technologische trends in de dach-retailsector. dit jaar blijkt uit de bevindingen een duidelijke verschuiving in ...
Met de integratie van dreambaby, kabine en supra bazar zet vanhalst retail group een gedurfde nieuwe koers uit. de groep investeert verder in een vernieuwende retailstrategie waarin beleving en expertise de sleutel zijn tot succes.
Tijdens the inspired home show 2025 in chicago bracht joe derochowski (circana) een positieve toekomstboodschap. onder het motto 'there's no place like home' voorspelt de amerikaan gestage groei tot 2030.
Begin 2025 werden in tervuren 62 producten en merken bekroond door de organisatie van ‘gekozen product van het jaar’. innovatie blijkt de sleutel te zijn om te verleiden en klanten te behouden.
Bepro tools – aanbieder van uitrusting voor de vakman – werkt samen met asamco zodat het een catalogus met 5 mln. referenties kan voorleggen. nieuwe eigenaar anthon faen wil echter blijven waken over het familiale karakter en de onafhankelijkheid.
Een recente analyse uit de vs, uitgevoerd door het gerenommeerde home improvement retail institute (hiri), bevestigt opnieuw het blijvende belang van merken binnen het professionele (b2b-)segment. het in december gepubliceerde onderzoek toont ...
In het federaal regeerakkoord is besloten om de ecocheques (en cultuurcheques) geleidelijk af te schaffen, in overleg met de sociale partners. daarnaast worden de bestedingsmogelijkheden van de maaltijdcheques uitgebreid.
Ulrich spaan, lid van de directie van het ehi retail institute, deelt naar jaarlijkse gewoonte zijn inzichten over de belangrijkste trends die de toekomst van de fysieke retail zullen bepalen.
De regering de wever is van start gegaan. wat er allemaal zal veranderen voor u als winkelier, zult u wel via diverse kanalen te weten komen. een paar puntjes uit het regeerakkoord willen wij u toch meegeven, onder meer de afschaffing van het verbod op nachtarbeid.
Tijdens de nieuwjaarsreceptie van hima benelux werd opnieuw duidelijk dat de doe-het-zelfmarkt voor aanzienlijke uitdagingen staat. we spraken met piet de coninck, general manager van hima, over de belangrijkste kansen en uitdagingen voor 2025.
Als eerste doe-het-zelfketen in belgië introduceert brico een 'productlocator' op zijn website en in de app. hiermee kunnen klanten snel ontdekken waar een specifiek product zich bevindt in hun favoriete winkel.
In een recente whitepaper toont amoobi, expert in klantgedrag en winkeloptimalisatie, hoe slimme ruimtebeslissingen niet alleen je omzet verhogen, maar ook de klantervaring verbeteren.
Dit artikel heeft als hoofdbedoeling jouw manier van verkopen te optimaliseren en dit door het behandelen van jouw winkelbezoeker via de c.r.a.c.-structuur: eerst chambreren/charmeren, om vervolgens een raadsel op te lossen, appetijt te geven ...
Het boek ‘de retentie-economie, trouwe klanten als competitief voordeel’ van peter snoeckx, verscheen bij lannoo campus. het biedt een heldere en pragmatische leidraad om producten en diensten aan te bieden als abonnement.
Stg (sanitair technische groothandel) biedt zijn professionele klanten naast technisch advies ook stg proclub aan, een uniek beloningsprogramma waarvan ze lid kunnen worden.
In de doe-het-zelfbranche worden prijzen vaak bepaald met behulp van traditionele retailmethoden. er kan echter een effectievere prijsstrategie worden ontwikkeld. zo biedt het identificeren van vier verschillende klanttypes ...
Het loont de moeite om zowel de klusser als de vakman te wijzen op de unieke eigenschappen van het aanbod speciaalschroeven. het grote verschil tussen de vakhandel en de dhz is ...
Een 1to1-benadering in een slagzin: ‘klant, vertel me wie je bent, wat je wilt, waarom je het wilt, uiterlijk wanneer je het wilt, en hoe je het wilt; ik doe minstens twee gepersonaliseerde voorstellen; jij koopt aan; ik onthou de totale context, en ten gepaste tijde contacteer ik jou terug.